Jeg begynte å reise en del i 2015 og har siden det økt litt på, men Oslo ble jeg lei av i fjor og måtte finne et annet reisemål på høsten. Fordelen med å reise på høsten er at de fleste er ferdige med feriene sine. Det er ikke for varmt ute og ikke nødvendigvis så kaldt heller.

Konferanser er genialt til å møte folk, men de går jeg ikke på så ofte, for å delta på konferanser er kostbare å gå på. Man finner stort sett alt på internett som man lærer av foredragsholderne, men det blir mer meningsfylt å sitte i en stor forsamling og snakke med folk i pausene, enn det blir å sitte hjemme for seg selv med dataskjermen og lese om hva for noe stort andre har fått til.

I fjor vinter gav jeg opp å finne gode reisemål som ikke blir for kostbare med fly eller buss, men så fant jeg Linkkonferansen som er for gründere og bedriftsledere, med fokus på nyskapning. For meg virket det veldig interessant. Konferansen var på onsdag og torsdag. For å ikke gjøre flyturen for dyr med tanke på hotell, kom jeg til Alta på tirsdag og reise hjem på fredag. Bare 3 netter.

Alta sentrum 19. september klokken 17:27

Flyet mitt lettet på Haugesund lufthavn klokken 7 på morgenen. Da kunne jeg få mest mulig ut av den første dagen i Alta. Flyet landet på Alta lufthavn klokken 11:20. Jeg måtte bare få med meg kofferten og gå til flybussen. Flybussen til Alta sentrum kostet 50 kroner.

Link til innlegg om Linkkonferansen 2017 (kommer senere)

Alta har flott natur som er verdt å få med seg. Det holder med en halvtime fra gågaten i sentrum og så får man nok av landlige sideveier å gå på. Jeg tok med meg filmkamera og fotoapparat for å ta med meg gode minner fra naturen og landskapet i Finnmark.

Jeg har laget en videoblogg fra turen i Alta. Har filmet ute, litt i sentrum og litt utenfor sentrum, og litt inne begge dagene på Linkkonferansen.